Dersin Adı | Teknoloji ve Tasarım |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 658 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı teknolojinin, tasarımın farklı alanlarında kullanımı için yeni olanaklar ve yaklaşımlar geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders teknolojinin farklı tasarım alanlarında, günlük yaşamda, tasarlanmış çevremizde ve gelecekte kullanımının felsefi ve politik bakış açılarıyla tartışılmasını amaçlar. İlgili alanlardaki okumalar ve tartışmalar dersin temel yöntemini oluşturacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | Yok |
2 | Teknoloji ve Tasarım | Okuma (Trott) |
3 | Bireysel araştırma projelerinin tartışılması | Araştırma projelerinin özeti |
4 | Yeni teknolojiler ve bireysel çalışma konularıyla ilgili beyin fırtınası | Yok |
5 | Yeni teknolojiler ve moda tasarımı | Okuma (Mc Quaid) |
6 | Yeni teknolojiler ve iletişim tasarımı | Okuma (TBA) |
7 | Yeni teknolojiler ve etkileşim tasarımı | Okuma (Moggridge) |
8 | Yeni teknolojiler ve mimarlık | Okuma (Addington) |
9 | Yeni teknolojiler ve içmimarlık | Okuma (Aydınlatma) |
10 | Yeni teknolojiler ve endüstriyel tasarım | Okuma (Wang vd.) |
11 | Literatür tarama ve gelişim – öğrenci sunumları | Sunum ve gelişme raporu |
12 | Bireysel araştırma konularına yönelik önerilen uygulamaların tartışılması | Yok |
13 | Bireysel araştırma konularına yönelik önerilen uygulamaların tartışılması | Yok |
14 | Ara Sınav | Tüm konular |
15 | Öğrenci sunumları | Sunum ve son rapor |
16 | Değerlendirme |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Paul Trott, Innovation Management and New Product Development, Pearson Education, 4th ed. (2008); J. R. Bessant, M. Bruce, Design in Business: Strategic Innovation Through Design, Financial Times Management (2002); Matilda McQuaid, Extreme Textiles, Princeton Architectural Press, New York (2005); M.D. Addington, Smart Materials and New Technologies for the Architecture and Design Professions, Architectural Press Amsterdam (2005); Bill Moggridge, Designing Interactions, MIT Press Cambridge (2007) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | 1 | 30 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 70 | |
Seminer/Çalıştay | 1 | 40 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, | |||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, | |||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, | |||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, | |||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, | |||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, | |||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, | |||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, | |||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, | |||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest